KENYATAAN MEDIA
KEMENTERIAN DALAM NEGERI (KDN)
MENGENAI
HARI BERTEMU PELANGGAN
25 FEBRUARI 2014
_____________________________________________________________________________________________________________
 
Salam hormat dan salam 1 Malaysia,
Bagi memastikan penyampaian perkhidmatan  kementerian lebih lancar dan efisien, Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan mengadakan Hari Bertemu Pelanggan pada setiap hari Khamis setiap minggu bermula pada 27 Februari 2014 ini. Program yang akan melibatkan semua Bahagian dan Jabatan di bawah KDN ini akan berlangsung di Dewan Gemilang, Aras G, Blok D1, Kompleks D, Putrajaya mulai jam 9.00 pagi hingga 4.30 petang.
Antara kaunter perkhidmatan utama KDN yang boleh dikunjungi orang ramai pada hari berkenaan ialah kaunter Bahagian Pengurusan Pekerja Asing, Bahagian Hal Ehwal Imigresen, Bahagian Pendaftaran Negara dan Pertubuhan, Bahagian Kawalan Penapisan Filem dan Penguatkuasaan serta Bahagian Kawalan Penerbitan dan Teks Al-Quran.
Program ini antara lain bertujuan menyelesaikan pelbagai isu dan masalah yang dihadapi oleh orang awam dalam urusan seharian mereka yang melibatkan KDN. Pendekatan setiap minggu yang digunakan ini adalah satu lagi usaha kementerian menyediakan platform khas kepada orang awam bagi menyalurkan aduan dan mendapatkan maklumat terkini mengenai produk dan perkhidmatan KDN.
Sehubungan dengan itu, orang ramai adalah dialu-alukan untuk hadir ke program ini yang akan bermula pada 27 Februari 2014 (Khamis) ini. Bagi memudahkan urusan, orang ramai dinasihatkan supaya menggunakan pengangkutan awam dan menyemak keperluan dokumen bagi setiap urusan masing-masing melalui laman web KDN di www.moha.gov.my.